פרטי האירוע

לאחר שכל יצירותיו הקודמות עסקו במתרחש בחדרי חדרים, יוצא תמיר גינץ הפעם אל החוץ, אל המדבר על נופו הפיזי והאנושי כמקור השראה. היצירה מתקיימת במרחב פתוח, ישימון מלא עוצמה, שקט ומסתורי אך גם פראי וראשוני, בו פועלים חוקים המשוחררים ממוסכמות אורבניות. היצירה הושפעה ממעברו של תמיר למגורים בבאר שבע, "המגורים בדרום, עוררו בי תחושות חדשות וגירוי ליצירה", אומר גינץ, "החיכוך המתמיד הן בנוף הפיזי ובאוכלוסייה המגוונת הולידו רצון ליצור שפה חדשה לעבודה זו. תמיד אני יוצר מתוך החוויה האישית שלי וממנה פונה אל הכלל וגם הפעם השינוי בחיי עורר את הרצון ליצירה."

"הושפעתי בבאר שבע מהמפגש בין תרבויות שונות המתקיימות זו לצד זו, מהפראיות של המדבר שבו אני יושב, שמתקיימים בו חדות וקשיחות אך גם שקט של מרחב פתוח אין סופי".

"במדבר דברים" היא יצירה של תשוקה למרחב, לפראיות, ולעוצמה הטמונה בפיזיות מתפרצת. היא ממזגת מציאות עכשווית עם תעתוע קדום, דחפים ראשוניים ללא רסן, יחסים בין פרטים וחברה, טקסי פולחן ורגעי אינטימיות.

את המוסיקה ליצירה החדשה, כתב המוסיקאי, אבי בללי. זו הייתה הפעם הראשונה שבה תמיר עבד עם מוזיקה מקורית: "תמיד הערכתי את אבי בללי והמוזיקה שלו", מספר תמיר, "העבודה מתנהלת על היצירה והמוזיקה צעד- צעד והמוזיקה נכתבת תוך תיאום מוחלט בין העבודה הכוריאוגרפית בסטודיו עם הרקדנים להלחנה של אבי, וזו ההרפתקה בפני עצמה. המוזיקה לקחה אותי למחוזות תנועתיים חדשים."

מבחינה תנועתית חיפש גינץ שפה חדשה, והיצירה מציגה התפרצויות אנרגיה חזקות והפוגות של שתיקה ומדיטציה, עיסוק בגוש וקבוצה ופירוק של הקבוצה לאינדיבידואלים.

"במדבר דברים" הועלתה לראשונה ב  2014 , זכתה להצלחה גדולה והיוותה נקודת מפנה בשפה התנועתית של להקת המחול קמע, ובה גינץ לראשונה שיתף פעולה עם המוזיקאי אבי בללי. ההפקה חוזרת לבמה עם קאסט חדש .

כוריאוגרפיה: תמיר גינץ
מוזיקה מקורית: אבי בללי
תלבושות: אנה מירקין
תאורה ובמה: שי יהודאי

צפה בסרטון

מערכת כרטיסים מערכת למכירת כרטיסים